Int J Radiat Oncol Biol Phys 66:1212–1218Tokuhashi Y, Matsuzaki H, Toriyama S et al (1990) Scoring system for the preoperative evaluation of metastatic spine tumor prognosis. Papers

Dr. P. Vajkoczy, R. Wehofsky, M. Czabanka, J. Woitzik & J. OnkenYou can also search for this author in

Wenn sie Aufschluss, hängen Art und Häufigkeit der Symptome von der Größe und dem Ort der Metastasen ab.

Die Osteolysen hatten zu Instabilitätsbeschwerden und Schmerzen geführt, sodass die Patienten trotz hochdosierter Opioidanalgetika nicht schmerzfrei und mobilisierbar waren.

RefWorks Spine 34:384–391Clausen C, Dahl B, Frevert SC et al (2015) Preoperative embolization in surgical treatment of spinal metastases: single-blind, randomized controlled clinical trial of efficacy in decreasing intraoperative blood loss.

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J Neurosurg Spine 13:94–108Sundaresan N, Digiacinto GV, Hughes JE et al (1991) Treatment of neoplastic spinal cord compression: results of a prospective study. Eine Vielzahl von operativen Strategien und Stabilisierungstechniken stehen zur Verfügung, die für die individuellen Bedürfnisse der Patienten maßgeschneidert werden sollten.Die Chirurgie spielt eine zentrale und gut definierte Rolle bei der Behandlung spinaler Metastasen. J Neurosurg Spine 1:287–298Witham TF, Khavkin YA, Gallia GL et al (2006) Surgery insight: current management of epidural spinal cord compression from metastatic spine disease. Einige Patienten mit metastasierenden Tumoren zeigen keine Anzeichen und der Zustand wird oft während der Nachkontrolle gefunden. Randomized prospective comparison of laminectomy and radiotherapy. Skelettbeteiligung kann zu Knochenschmerzen und pathologischen Frakturen der betroffenen Knochen führen. Deutsches Ärzteblatt 102: C712Kwee TC, Kwee RM (2009) Combined FDG-PET/CT for the detection of unknown primary tumors: systematic review and meta-analysis. Oncologist 18:744–751Levack P, Graham J, Collie D et al (2002) Don’t wait for a sensory level – listen to the symptoms: a prospective audit of the delays in diagnosis of malignant cord compression.

Subscription will auto renew annually.Bate BG, Khan NR, Kimball BY et al (2015) Stereotactic radiosurgery for spinal metastases with or without separation surgery. Mendeley

Eur Spine J 10:396–402Laufer I, Iorgulescu JB, Chapman T et al (2013) Local disease control for spinal metastases following „separation surgery“ and adjuvant hypofractionated or high-dose single-fraction stereotactic radiosurgery: outcome analysis in 186 patients. Improved survival rates and an increasing incidence of bone metastasis have led to an increase in complications caused by metastatic disease, such as pathological fractures or hardware failure after operative treatment.

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N Engl J Med 350: 16The Paget foundation for Paget’s disease of bone and related disorders (1997) Skeletal complications of malignancy. Indikation und Ausmaß der operativen Versorgung richten sich in erster Linie nach dem neurologischem Zustand des Patienten, der onkologischen Situation, der mechanischen Stabilität und dem Ausmaß der systemischen Tumorlast.

Die Wirbelsäule ist der häufigste Ort für Knochenmetastasen.

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J Clin Oncol 29:3072–3077Gerszten PC, Burton SA, Ozhasoglu C et al (2007) Radiosurgery for spinal metastases: clinical experience in 500 cases from a single institution. J Natl Compr Canc Netw 8:1095–1102Saha A, Peck KK, Lis E et al (2014) Magnetic resonance perfusion characteristics of hypervascular renal and hypovascular prostate spinal metastases: clinical utilities and implications. You can also search for this author in Klinisch-radiologische Diagnose und Differentialdiagnose, 3.

Lancet Oncol 12:225–235Chan P, Boriani S, Fourney DR (2009) An assessment of the reliability of the Enneking and Weinstein-Boriani-Biagini classifications for staging of primary spinal tumors by the Spine Oncology Study Group. Spine 35:E1221–E1229Fourney DR, Frangou EM, Ryken TC et al (2011) Spinal instability neoplastic score: An analysis of reliability and validity from the spine oncology study group. BibTeX Spine 32:193–199Gokaslan ZL, York JE, Walsh GL et al (1998) Transthoracic vertebrectomy for metastatic spinal tumors.

Indikation und Ausmaß der operativen Versorgung richten sich in erster Linie nach dem neurologischem Zustand des Patienten, der onkologischen Situation, der mechanischen Stabilität und dem Ausmaß der …

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